Stralis sætter nye standarder

IVECO STRALIS sætter nye standarder for produktivitet og rentabilitet med en komplet pakke, skræddersyet til enhver transportvirksomhed.

NY STRALIS har gennemgået en komplet rekonstruktion af drivlinen, fra motor til dæk. Den har fået ny elektrisk og elektronisk arkitektur, en ny suveræn transmission, ny bagaksel og affjedring, og den introducerer den nyeste generation af prædiktive GPS-funktioner og specifikke egenskaber til at forbedre effektiviteten, brændstoføkonomien og bæredygtigheden.

Alle de nye funktioner og opgraderinger maksimerer produktiviteten og rentabiliteten i det virkelig livs transportbranche.

Stralis
Stralis instrumentbræt

Komforten er i højsæde

NY STRALIS førerhus er designet omkring chaufføren. Førsteklasses komfort og sikkerhed giver et enestående arbejdsmiljø og øger produktiviteten ved enhver type anvendelse.

Enhver funktion er designet til at forbedre trivslen i førerhuset - og dermed også produktiviteten:

  • Rat med pneumatisk justering og integrerede kontakter
  • Opvarmet og ventileret førersæde med højdejusterbar sikkerhedssele
  • HI-COMFORT køje, 80 cm bred og over 2 m lang, med trælameller og nedfældeligt ryglæn
  • Nedfældelig overkøje med luftaffjedret hængslingssystem
  • Klimaanlæg med energibesparende natfunktion indbygget i loftpanelet
    over 30 skuffer og opbevaringsrum
  • 50-liters maxi-køleskab til langfart som ekstraudstyr.

Oven i alt dette har førerhuset en fremragende lydisolering og nye, mere funktionelle gardiner og solskærme.

MERE EFFEKTIV FORBRÆNDING OG SMART MOTOR HJÆLPESYSTEMER

Optimeret indsprøjtningstiming øger det maksimale cylindertryk og brændstofeffektiviteten. Dannelsen af NOx er sænket gennem let recirkulation af udstødningsgassen ved specifikke motorbelastningsværdier. Smart EGR er ikke en enhed til emissionskontrol, men en brændstoføkonomisk foranstaltning: den reducerer forbruget på langdistancemissioner og giver samtidig alle fordelene ved et HI-SCR-system.

Smart hjælpesystemer undgår energispild, når det ikke er nødvendigt at de er i drift:

  • Koblingskompressor og luftbehandlingsenhed
  • Energigenvindingsgenerator og intelligent batteriovervågning
  • Styrepumpe med variabelt flow.

ANTI-TOMGANG

Denne nye funktion undgår lange perioder med motoren i tomgang. Systemet slukker motoren automatisk efter en foruddefineret tid, når de forudsete betingelser indtræder.

NEDSAT FRIKTION

Mange komponenter er blevet rekonstrueret for at reducere motorens friktion: stemplet har fået en ny udformning, og der er anvendt nye ringe med lavere tangentiel belastning. Olietemperaturstyringen er også blevet forbedret for at undgå overophedning og unødvendigt energiforbrug.

Stralis motor
Stralis motor
Print Friendly, PDF & Email